Zespół Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Lidzbarku Warmińskim,  ul. Orła Białego 5.  Telefon: 897672559,  e-mail: zszlwbiuro@wp.pl

mod_janalytics

02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27.jpg

Wycieczka do Brukseli

Nasza podróż zaczęła się dnia 11.05.2017 r. Szybko dodarliśmy busem do Olsztyna, następnie do Modlina, a potem samolotem linii Ryanair do Brukseli Charleroi. Na lotnisku przesiedliśmy się w autobus, którym dojechaliśmy na Gare du Midi w Brukseli. Po chwili odpoczynku w hostelu – Train Hostel wyruszyliśmy zwiedzać Brukselę.

Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy był Pałac Królewski (obecnie letnią rezydencja króla) i Ogrody Króla. Następnie mogliśmy zobaczyć piękną gotycka katedrę św. Michała.

Wycieczka do Brukseli, fot. uczestnicy wycieczki

Drugiego dnia pobytu wyruszyliśmy do szkoły zawodowej. Wyposażenie warsztatów przyszkolnych, sal lekcyjnych, a przede wszystkim stołówka szkolna (pracowały tam same panie z Polski) były dla nas czymś nowym i wywarły nutkę pozytywnej zazdrości. Kolejnym naszym celem było zobaczenie „Łuku Triumfalnego” w parku Cinqantenaire, przy okazji wstąpiliśmy do muzeum zabytkowych pojazdów samochodowych firmy Porsche.  Następnie spacerkiem ulicami miasta dotarliśmy do ulic Parlamentu Europejskiego. Mogliśmy zobaczyć i przekonać się, jak jest to wielki kompleks budynków. My mieliśmy możliwość wejść tego dnia tylko do Parlamentarium. Jest to obiekt specjalnie wybudowany dla turystów. Z wielu przygotowanych atrakcji multimedialnych, dowiedzieliśmy się kilku ciekawych i nowych dla nas informacji o naszej Unii Europejskiej, a sami mogliśmy zostawić przesłanie dla Europy, które było wyświetlane następnie przez 24 godziny w tym budynku, turyści – odwiedzający mogli czytać je w kilku językach. Wędrówka po Brukseli trwała dalej, a pogoda nam wciąż dopisywała. Po obiedzie wyruszyliśmy wspólnie do miejsca, gdzie obecnie mieszka król.

Dotarliśmy tam pieszo, pokonując 8 km. Warto było zmęczyć się, by zobaczyć miejsce pobytu władcy Belgii. Po spróbowaniu ,,złotej wody” w domu Króla, podążyliśmy w stronę Atomium. Jest to budowla charakterystyczna dla krajobrazu Brukseli. Szkoda jedynie, że tylko z daleka mogliśmy popatrzeć na drugą super atrakcję – mini Europę – niestety była już zamknięta. Zmęczeni, ale pełni radości- po 20 kilometrowym spacerku- powróciliśmy do Hotelu.

Trzeci dzień do południa spędziliśmy na Grand Placu –„sercu Brukseli”, zobaczyliśmy tu większość atrakcji, dla których turysta przyjeżdża w to miejsce. Widzieliśmy: „Sikającego chłopczyka” Fontanna Manneken Pis - oraz „Sikającą dziewczynkę”. Aby spełniło się nasze marzenie, pogłaskaliśmy figurę leżącego żebraka. Potem spacerowaliśmy wąskimi uliczkami starego miasta podziwiając jego przepiękne zakątki. Oczywiście nie obyło się bez zdjęć – a mamy ich mnóstwo.W tym dniu po południu wyruszyliśmy również na małe sprawunki do sklepów.

Czwartego dnia mogliśmy pospać troszkę dłużej. Przed południem odwiedziliśmy budynek Muzeum Kolei oraz zwiedziliśmy piękną dzielnicę Scharbeek. Wieczorem osoby chętne miały okazję podziwiać panoramę Brukseli z tarasu przy sejmie. Każdy może pozazdrościć nam tych widoków. Potem było jeszcze trochę tańca i śmiechu na rynku w rytmach belgijskich, no i trzeba było wracać do hotelu, żeby przygotować się do wyjazdu o 3 rano.

Nasza podróż życia zakończyła się szczęśliwym powrotem do Lidzbarka Warmińskiego. Bardzo chętnie pojechalibyśmy tam jeszcze raz. Było fantastycznie, wesoło, po prostu niepowtarzalnie i wszystkim bardzo się podobało. Każdy wrócił z bagażem pełnym wspaniałych wrażeń i niezapomnianych wspomnień.

Gosia W. i Zuzia G. (II THM)

Joomla templates by a4joomla. Copyright © Zespół Szkół Zawodowych w Lidzbarku Warmińskim