Zespół Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Lidzbarku Warmińskim,  ul. Orła Białego 5.  Telefon: 897672559,  e-mail: zszlwbiuro@wp.pl

mod_janalytics

02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27.jpg

Koło Hotelarskie

Długa przerwa przy jesiennej herbatce…

Takiej przyjemności doznali w środę pracownicy i nauczyciele naszej szkoły, którzy zostali zaproszeni przez grupę hotelarzy z klasy III THM do swojej pracowni na chwilę jesiennej zadumy przy filiżance herbaty.  Zastaliśmy pięknie przystrojone stoły, czekała na nas przepyszna szarlotka oraz, co najważniejsze, przyrządzana przy nas  jesienna rozgrzewająca herbata z nutami imbiru, cynamonu i goździków otulona pierzynką z cytryny w towarzystwie soku malinowego. Prawdziwa poezja smaków!

Jesienna herbatka u hotelarzy, fot. Nicola Turos

Dziewczęta wzorowo wypełniły rolę kelnerek i gospodyń tego miłego poczęstunku. Bardzo nam miło, że można się uczyć w tak przyjemnych okolicznościach i czerpać radość z wykonywanej pracy. Dziękujemy i czekamy na „zimową propozycję smaków”.

K.K.

Czytaj więcej: Długa przerwa przy jesiennej herbatce…

Hotelarze podpatrują pracę w Termach Warmińskich

13 maja 2016 r. klasa III THF wraz z opiekunem Panią Jolantą Górecką wybrała się na wycieczkę do Term Warmińskich.

Nasza wizyta rozpoczęła się od zwiedzenia baru oraz kręgielni. Mogliśmy obejrzeć sprzęty używane do przygotowywania napoi zimnych i gorących, mieliśmy także możliwość własnoręcznego sprawdzenia, jak one działają i do czego służą. Nasz przewodnik - pracownica term, przedstawiła również kilka ciekawostek na temat wydarzeń odbywających się w wyżej wymienionym klubie. Jedną z atrakcji tego miejsca jest cotygodniowe karaoke, które przyciąga mnóstwo gości.

Nowoczesny design Term Warmińskich, fot. Klaudia Biernacka

Następnie przeszliśmy do części basenowej, zapoznaliśmy się z pracą ratowników, a także obejrzeliśmy sprzęty czyszczące, które używane są do utrzymania najwyższych standardów jakości usług.

Jednym z ciekawszych punktów wycieczki była wizyta w części mieszkalnej term, która podzielona jest na wioskę górną oraz dolną ze względu na brak nadania kategoryzacji. Zachwyciła nas atrakcyjność pokoi i apartamentów, które przyciągają przestrzennością oraz gustownym umeblowaniem. Wszystkie posiadają karty- klucze, które są wygodne w użyciu oraz doskonale sprawdzają się jako rozwiązanie proekologiczne, gdyż służą również do włączania światła.

Czytaj więcej: Hotelarze podpatrują pracę w Termach Warmińskich

Młodzi hotelarze uczą się zawodu w Termach Warmińskich

26 lutego 2016 r. uczniowie z klasy III, dzięki Pani menager Marcie Andrzejewskiej oraz kierownikowi szkolenia praktycznego ZSZ– Panu Zdzisławowi Hołowienko, na lekcje przedmiotów zawodowych udali się do Term Warmińskich. Podstawa programowa w zawodzie technik hotelarstwa pozwala na prowadzenie zajęć w obiektach świadczących usługi hotelarskie, a termy ze swym zapleczem należą do takich.

Klasa III TH w Termach Warmińskich, fot. Klaudia Biernacka, więcej zdjęć na FB.

Młodzież wysłuchała wykładu w sali konferencyjnej, a następnie zapoznała się z wyposażeniem części gastronomicznej kompleksu, a w strefach: Terma Aktywna, Terma Relaks i Wellness&Spa wcieliła się w rolę klienta oraz obsługi. Uczniowie w atrakcyjnych warunkach utrwalali terminologię zawodową, np.: HACCP, szokarka, dyspensery, board menu. Te doświadczenia z pewnością wzbogaciły ich wiedzę i poszerzyły zawodowe horyzonty. Termy są olbrzymim kompleksem, dlatego też mam nadzieję, że kolejne strefy będą przedmiotem przyszłych lekcji zawodowych.

J. Górecka

Wrażenia młodzieży z wyjazdu do Francji: „Fantastyczna wycieczka”

1 – 7 lutego 2016 r. to dni, które zapamiętamy na bardzo długo. Właśnie wtedy 12 uczniów z Technikum, na mocy umowy podpisanej przez naszą szkołę i szkołę „Pierre Doriole” w La Rochelle we Francji, wzięło udział w uczniowskiej wymianie polsko - francuskiej.

Na początku był emocjonujący lot, a potem Paryż. Zwiedziliśmy miasto, jego najważniejsze zabytki: Wieżę Eiffl’a, Katedrę Notre Dame, Łuk Triumfalny, Plac Concorde, Louvre, Grand Palace oraz odbyliśmy spacer sławną Aleją Pół Elizejskich.

Nad oceanem, fot. uczestnicy wycieczki

Następnego dnia udaliśmy się szybkim pociągiem TGV do zaprzyjaźnionej szkoły. Zostaliśmy serdecznie przywitani przez dyrekcję, nauczycieli i rówieśników. Przedstawiono nam plan naszej wizyty. Po wyśmienitym lunchu w stołówce szkolnej rozjechaliśmy się w towarzystwie uczniów – naszych opiekunów do ich rodzinnych domów. Tam również radośnie nas przyjęto.

Czytaj więcej: Wrażenia młodzieży z wyjazdu do Francji: „Fantastyczna wycieczka”

Zajęcia w Oranżerii Kultury

Termin:14.01.2016r. na dwóch lekcjach metod i technik w hotelarstwie.

Uczestnicy: hotelarze z III THF z opiekunem p. J. Górecką.

Prowadzący: Izabela Treutle - Instruktor ds. edukacji regionalnej i turystyki, również przewodnik i dziennikarz (woow!)

Co się działo i o czym było? - realizacja tematu: „Obrzędy i zwyczaje na Warmii i Mazurach”.

Hotelarze u Krasickiego, fot. archiwum szkoły

Oranżeria jest niezwykłym miejscem – przekonaliśmy się o tym osobiście podczas wykładu – o obrzędach i zwyczajach. Narracja i sposób bycia oraz dynamika naszej wykładowczyni była nam znajoma i w końcu odkryliśmy dlaczego. Okazało się, że p. Izabela pracowała jako hotelarz, a obecnie ma ciągły kontakt z turystami, oprowadzając ich po naszym urokliwym mieście.

Czytaj więcej: Zajęcia w Oranżerii Kultury

Joomla templates by a4joomla. Copyright © Zespół Szkół Zawodowych w Lidzbarku Warmińskim